Processen
Sådan bliver vores køkken til jeres køkken
Find ud af, hvad du vil have – og hvad det koster.
Tag den klassiske rundtur til de forskellige køkkenforretninger. Udvælg evt. et par stykker til et konkret tilbud – inkl. opmåling. Det kan give dig en ide om prisniveau og trends lige nu. Eller bliv inspireret hjemme i sofaen ved at søge på køkkener i Pinterest og Instagram.
Når du har en ide om, hvad du vil have – og måske et prisniveau – kontakter du mig.
Vi kigger på, hvad du har fundet frem til. Du får mine holdninger og vurderinger i forhold til boligtype, økonomi og praktik. Har du ikke en retvisende tegning, måler jeg rummet op, så du kan få et konkret tilbud. Lige nu trender fyldningslåger, malede låger i andet end hvidt, samt fronter i linoleum og træ. Også skuffer med greb – gerne i messing eller stål – samt bordplader i sten eller komposit er populært. Alligevel er hovedparten af de køkkener, der bliver solgt med en malet front i hvid.
Jeg har fotos og prøver med. Du får også en app, hvor du kan vælge mellem mere end 2000 forskellige farver. Uanset hvilken du foretrækker, betaler du ikke ekstra.
Vi kigger også lidt i dine skuffer og skabe. Er der specielle ting, du skal have plads til? Skal det være fingersamlede træskuffer eller Blums stærke metalskuffer? Og hvad med hvidevarer? Skal jeg komme med et bud, eller vil du hellere selv shoppe rundt. Jeg har gode aftaler og deler min rabat med dig. Bl.a. hos Gaggenau, KitchenAid og Siemens. Og så undgår du risikoen for hvidevarer, der ikke passer, eller er udsolgt, når dit køkken skal installeres.
Jeg forhandler også Quooker, som de fleste kunder vælger. Fås nu med såvel kogende vand, og danskvand og isvand.
Skal din bordplade være granit, marmor, keramik, corian eller laminat? Hvilken vask vil du have? Skal den underlimes, ilægges eller planforsænkes?
Når dit nye køkken hedder Kähler, er det ikke bare et navn. Det er en personlig sag. Vælger du at handle med Kähler Kitchen, er jeg altid en del af processen. Det er din garanti for personlig service lidt ud over det almindelige.
John Kähler,ejer
Tjekliste
- Vil du have overskabe – og hvis ja, hvor høje?
- Skal du have push-up låger? elektriske.
- Skal indmaden i dine overskabe være laminat, eller vil du have snedkerkvalitet med malet MDF og hylder i massivt træ?
- Er du til greb eller grebsfrit?
- Skal bordpladen være 12, 20, 30 mm eller noget helt fjerde?
- Skal kogepladen være planforsænket eller ilagt? med indbygget emhætte.
- Er køkkenet grebsfrit, skal vi indfræse greb på opvaskemaskine og køleskab. Hvordan skal det se ud? Eller vil du have en opvaskemaskine, du åbner ved push?
- Skal affald være under vasken, eller foretrækker du en skuffe lige under bordpladen, så det er nemt at få affaldet væk?
- Skal pladsen under vasken være en skuffe eller et skab? Skal der være plads til en Quooker?
- Går bordpladen foran vinduet, giver det måske mulighed for ekstra dybe skuffer?
- Skal kogepladen være med induktion og emfang?
- Skal ovnen være med pyrolyse?
- Skal bordpladen være dybere end de normale 60 cm.?
- Skal sokkelhøjden være 150 eller 100 mm.?
- Skal korpushøjde være 720 eller 800 mm.?
- Overvej dit behov for plads og højden på dem, der skal bruge dit køkken.
Næste skridt
- Når vi sammen har afklaret de vigtigste spørgsmål, får jeg lavet en tegning og en pris. Det tager normalt 8-10 arbejdsdage.
- Vi retter detaljerne til, og du får et endeligt tilbud og en tidsplan.
- Når dit køkken kommer, starter arbejdet for alvor.
- Har du bedt os om at rive det gamle køkken ned, samt sørge for VVS, maling og el?
- Vi koordinerer alle håndværkere og tager ansvaret for det samlede budget og tidsplan.
- Sammen med køkkenet kommer alle hårde hvidevarer, og vi monterer køkkenet. Det tager normalt en uges tid. Herefter kommer bordpladeleverandøren og måler op.
- 4-6 uger senere bliver bordpladen monteret, hvidevarerne sluttet til og alle armaturer monteret. Når det er på plads, går vi alt igennem og sikrer os, at du er 100 procent tilfreds.
- Først da beder vi dig betale sidste del af fakturaen. Aldrig før.
- Vi samler på tilfredse kunder, der bliver nye venner af huset.